torsdag 6 augusti 2009

Soffsäng och kuddar







Jag är svag för kuddar, har alltid varit. Dessutom, kuddvar och gardinlängder är så enkla att sy själv! Så här fin blev soffsängen i barnens rum i torpet. Ni vet gaveln som jag hittade i ladan och målade turkos? Spetsöverkastet hade jag själv som barn och det troliga är att någon gammal släkting virkat det en gång i tiden. Bäddset i brandgult från danska Kragh Rosenberg. Tavlorna, som är gamla illustrerade svenska klassiska barnvisor, köpte jag som lösa blad i ett antikvariat när jag väntade S för 13 år sedan. Även om våra barn "vuxit ifrån" dem så passar de fint här!

Godnatt kram
Matilda K


3 kommentarer:

  1. Åhh vad fin sängen blev! Det är så sjukt snyggt med turkost ihop med varmgul/orange....

    Ser verkligen fram emot köksbilderna ;-)

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint det var med turkost och orange.... Inget jag hade tänkt på att kombinera... :) KRAM johanna

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!