onsdag 12 augusti 2009

Tyck till tack







Vill börja med att passa på att tacka för alla fina kommentarer jag får om köket i torpet. Det värmer verkligen! Någon (minns inte vem) frågade efter färgkoden till den blå panelen, här kommer den. NCS S0530B.

Jag har "hittat" ett nytt klädmärke som jag tycker är superfint... jag kan inte släppa det riktigt i tanken men vet inte om jag vågar chansa med tanke på konjunkturens svängningar.
Ren, lite avskalad basic stil men ändå söta i all sin enkelhet. Helt ok priser. Endast babystorlekar vilket passar butikens nya koncept... Jag har dock inte känt på kvalitet och så vidare, det är alltid en chansning att handla utomlandsifrån av helt ny leverantör (Fransk).
Tänkte be er om hjälp. Vad tycker ni? Är ute efter spontana och ärliga reaktioner.

Kram

Matilda K

8 kommentarer:

  1. Enkelt och fint, jag gillar det!!
    Liknar dock GRANITs kläder. Vet inte om det är bra eller dåligt=)
    Sen ska jag passa på att säga hur fin blogg du har. Jisses Amalia vad jag vill ha ett torp nu..

    Ha en skön vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt spontant, jättefina..skulle finnas i 2-år o uppåt med, en svart sån omlottröja på våra svenska blonda barn..jättefint!

    Krams T

    SvaraRadera
  3. Spontant så känns tröjorna inte som bebiskläder, skulle varit jättefint på lite större barn, typ 2 år och uppåt. Mössan och tossorna var söta.

    Ha det bra!
    Lina

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,

    Hoppas allt är bra med dig & familjen och att sommaren uppe i norr gjort er gott! Ert torp är magiskt vackert!

    Vilka härliga kläder - spontan reflektion:
    * Franska storlekar brukar vara lite mindre än vad vi är vana vid. (Bra att tänka på om man köper in tex strl 50 så är de ofta vääldigt små (ofta tighta) - men jag vet ju iofs inget om just detta märke :))
    * Jättefina kläder, basic och stilrena - det gillar jag - dock känns det som om plaggen inte är riktigt baby... Hoodtröjan är kanske mer gångbart till något större kids??
    * Bra om det är humana priser och hyfsade tvättråd - gärna 60 grader :D

    Stor kram hjärtat!
    Jes ♥

    SvaraRadera
  5. Jättejättefina kläder, men. Kanske inte så praktiska på en bebis? Med huva och knytomlott... Jag skulle inte köpa, men det är ju jag det. Praktiskt ska det vara, och fint. Fantastiskt vackra var de i alla fall! Tossorna och mössan däremot = helnajs :)

    SvaraRadera
  6. Håller med ovanstående. Gillar inte omlott med knyt till bebisar, är bara opraktiskt.

    SvaraRadera
  7. Vill rikta ett stort tack för värdefulla kommentarer! Tror nog att jag avvaktar med just dessa plagg. Det finns så vansinnigt mycket fint på den marknaden så det blir inget problem att hitta nåt annat istället : )
    Kram
    Matilda K

    SvaraRadera
  8. Åh vad fina och fräscha de är. Ja, de liknar Granits och Ja, det är en bra grej. De "ser" ekologiska ut, är de möjligtvis det? Bra med unisex och modeller som de kan växa lite i också. Blir nog jättelätt att kombinera med annat också.
    Skönt med enfärgat utan massa skrikiga tryck och mönster hela tiden, de här är klassiskt tidlöst och väldigt snyggt och känns samtidigt litelite gott retro (jag är 70:talist).
    Jag tror att de här kläderna kommer att sälja bra om det är bra pris på dem.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!