onsdag 5 augusti 2009

Vedbänk








Förvaringen och avlastningsytorna i köket är begränsade men vi köpte en härlig gammal vedbänk på auktion sist. Det var några fler än vi som såg potentialen så vi fick buda ett par gånger. Den var ganska vackert grå men när vi ställde in den i nya köket så såg den mest smutsig ut. Nu har jag målat om den och försett den med hjul så att vi kan dra fram den som en buffé att duka upp på när vi är många. Till vardags brukar vi den mest till diverse förvaring.

I väntan på det ultimata köksskåpet (till porslin) ställer vi vardagsföremålen ovanpå och kastrullerna bakom luckorna. Vedförvaringen passar super till förvaring av papperskassar!

Kram
Matilda K


Ps Imorgon kommer fler köksbilder!

6 kommentarer:

  1. Hej Matilda-vännen,

    Å vilka härliga bilder du visar! Verkligen mysfaktor HÖG och stor inspiration!

    Hoppas allt är bra!!! Kramar Jes ♥

    SvaraRadera
  2. Hej
    Välkommen till Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

    Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

    Tanken är att samla inspirerade och trevliga ställen på en och samma sida.

    Jag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

    Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
    Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

    Hör av dig, Du hjälper till att skapa bloggen

    Hälsningar Louise
    http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Oj va härligt de såg ut! Verkligen mysigt kök. Jätte fina bilder och och vilka färger ni har i köket! Såna man blir glad av =) Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, du har verkligen gjort mig helt beroende. Din blogg inspierar verkligen. Sen sitter jag nu på Hemnet och letar torp:)

    Ser fram emot bilderna i morgon.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni för alla värmande kommentarer! Det är inte helt utan ganska mycket självkritik man visar upp sitt hem. Om det än må vara vårt sommarställe.
    Igår hade vi besök av lokalpressen och att stå framför kameran istället för bakom var en utmaning..!
    Malin, vill också passa på att tipsa dig om Kronofogdens hemsida istället för Hemnet då det ofta blir väldigt mycket lägre försäljningspriser den vägen!

    Kram
    Matilda K

    SvaraRadera
  6. Känns kul att ha hittat din blogg. Ni verkar bo väldigt fint och det är kul att titta runt. Man blir inspirerad. :)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!