söndag 20 september 2009

Eld i håret

Så här års får jag alltid en stark känsla av att jag vill göra om mig. Ni med?
Funderar på att färga/tona håret rött. Det var flera år sedan jag gjorde det. Jag är ju brunett men har ganska mycket rött i mitt hår, tror det kan bli kul. Vet inte om jag vågar riktigt så mycket som bilden nedan dock, det kanske blir en fegvariant. Eller inte.

Bilderna hittade jag här




Min biologiska mormors mor var tydligen eldröd i håret. Dessutom red hon hästar på cirkus. Cool kombination. Vet inte så mycket mer då min mamma var adopterad. Ni vet, ung-ogift-på 40-talet-varianten.
Kram
Matilda K


3 kommentarer:

  1. Vilket häftigt arv att förvalta - klart du ska färga!
    Jag brukar köra intensivtoning, eftersom jag är så ombytlig (pendlar mellan röd, illröd, brun och mörkbrun), då blir det inte så mycket utväxt heller...
    Återigen - färga :)

    SvaraRadera
  2. Hej Matilda!
    Kul att du kikade in hos mig.
    Vad häftig lampan blev!!

    Rödhårig och red cirkushästar.
    Låter som en originell kvinna på den tiden.

    Ha en fin vecka/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej min vän,

    Å flera härliga personliga & urmysiga inlägg att läsa i kapp! Underbart!

    Ser att du fått ordning på räknaren också :) Ibland strular Susnet - men det brukar lösa sig rätt så fort!

    Jag hejar på rött i håret - la själv en ljusröd nyans förra veckan ;) Bilderna var fina & inspirerande!

    Stor kram Jes ♥

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!