tisdag 22 september 2009

Läser


just nu Inte ens det förflutna av Anna Jansson.

En thriller där plotten är följande;
En kvinnlig polis blir personligt hotad i samband med en rättegång där hon ska vittna. För att gå under jord följer hon med en väninna till Gotska sandön. Där skall en hitta-och-hela-dig-själv-kurs hållas av två kvinnliga terapeufter i samregi med Försäkringskassan. Deltagarna är 5 inte helt problemfria kvinnor som redan första kvällen på ön flippar ur totalt. Har kommit ungefär halvvägs nu och boken är spännande men framförallt uppskattar jag språket och den träffsäkra (kvinnliga) humorn. De små detaljerna och de härliga personporträtten är tecknade med fingertoppskänsla. Jag kommer på mig själv med att le lite nöjt och instämmande.

Hur den slutar vet jag inte än...
Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Hej min vän,

    Nu fick du mig verkligen att bli lässugen. Kanske tar en bok framför öppna spisen ikväll :). Den där verkar jättebra. Har dock flera nyinköpta böcker som jag inte orkat/hunnit/prioriterat att öppna upp än ;)

    Stor kram Jes ♥

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!