tisdag 1 september 2009

Massor av mjölk

Lite hemma hos oss.






















Inspirerad av Lotten och hennes trevliga blogg målade jag mig en egen Arla-tavla förra året. Tavlan symboliserar all mjölk vi bär hem, ca 12-15 liter i veckan närmare bestämt. Barnveckor alltså, varannan vecka blir det bara ett par, tre liter som mest hamnar i kaffet... Mannen fick tavlan av mig i födelsedagspresent. Jag har sett att fler har liknande tavlor hemam hos sig men alla jag har sett hittills har texten Mjölk i svart och i ett annat typsnitt. Så här ser i alla fall Arlas mjölkpaketet ut i Stockholm. Om sanningen ska fram så dricks det grön mjölk här men stilpolisen i mig valde att måla av det röda paketet   : )

Kram
Matilda

5 kommentarer:

  1. Jättesnygg tavla, passar perfekt i köket!

    SvaraRadera
  2. Nä vad fin, sicken kul tavla!

    kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hi, hi... vad kul att kunna vara inspiration ;-) I ärlighetens namn så blev jag inspirerad efter ett tidningsreportage i Family Living. Din var jättefin med det typsnittet - och så ser vår mjölk ut oxå. Det typsnittet jag har är ett gammalt från när jag var ung - Nostalgi!

    Ha en bra dag! Kram Lotten

    SvaraRadera
  4. Gudars vilken fin tavla! Något sådant borde jag ge i present till B, som tycker att det handlas alldeles för mycket mjölk i det här hushållet.

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fin tavla. Hm, nu vill ju jag också ha en ,kanske blå. Det skulle passa hos mig. Grattis till omnämningen i tidningen. Kram

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!