onsdag 9 september 2009

På nattduksbordet


just nu...
Sjöjungfrun av Camilla Läckberg.

Jag tycker man kan jämföra Läckberg med easy-listening-music, hennes böcker är i så fall den litterära versionen av elevatormusic. Inget illa ment med det. Lättsmält, lagomt och lite nextdoor feeling helt enkelt. Har man läst en bok av henne så kan man lätt haka på nästa och man känner igen alla karaktärerna sedan innan, lite som en gammal familjär tv-serie.
Läste ut slutet igår kväll och det blev riktigt sent i säng.

Vad läser ni? Tar gärna emot tips på bra böcker. Helst lättillgängliga pockets som inte skapar blåmärken i ansiktet : ) Jag har en tendens att somna helt plötsligt.

Kram
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Halloj! Ja det där med böcker är farligt, först för att man inte kan släppa dem och somnar då sent. Och för det andra så är de tunga, så pocket är ett måste.Hihi!!
    Jag älskar böcker ,helst deckare. Har läst alla Camilla Läckbergs (väntar på nästa som kommer nu i sept.) Karin Fossums, Kjell Erikssons, Viveca Sten och min senaste favorit Johan Theorin (Nattfåk) Den är SÅÅÅ bra. Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja, nu får det nog bli Läckbergs böcker ändå... vet inte varför jag inte läst henne!?Har precis läst Stieg Larssons Män som hatar kvinnor, SÅ bra!!
    Väldigt lättsmält är Kajsa Ingemarssons böcker (Bla Små citroner gula)
    Så roligt att läsa om och få se några av dina aftonväskor!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hennes är min favorit, den nyaste kommer närsomhelst nu i september, håll utkik!

    kram

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!