söndag 29 november 2009

25 random things

...som ni (kanske) inte visste om mig.
Utan inbördes ordning och i en salig röra.

1 Jag snarkar. Mycket.

2 Jag har ingen "riktig" ögonfärg. Ibland grå, ibland blågrå, ibland grågröna. Tycker det är trist. Fick för mig att testa färgade linser och satte i bruna. Ingen märkte något.

3 Klarar inte av lukten av otvättat/smutsigt hår. Går hellre av än att sitta bredvid någon som luktar på bussen/t-banan.

4 Kan inte 8:ans och 9:ans multiplikationstabell. Lite jobbigt nu när barnen är så stora.

5 Tror på astrologi. Och på de som spår. Har betalat för både och, med varierat resultat.

6 Är nördigt intresserad av dialekter och språk. Tar ofta efter andras sätt att uttrycka sig och apar efter utan att märka det.

7 Jag känner igen folk på deras röster.

8 Mammagris

9 Älskar parfymer men kan även bli vansinnigt äcklad av dem samt få huvudvärk.

10 Var en plugghäst i skolan.

11 Var även familjens svarta får under tonåren.

12 Träffade min man via Spraydate.

13 Ogillar handskar och vantar, vill ta i saker på riktigt.

14 Har alltid nariga händer på vintern.

15 Är den envisaste person jag känner, bara min egen dotter verkar vara i samma klass. Bådar en jobbig tid framöver.

16 Jag är duktig på att laga mat även om det mest blir halvfabrikat numera.

17 Jag är mörkrädd.

18 Jag är döpt efter en båt och inte tvärtom som brukligt.

19 Om jag fötts som pojke skulle jag hetat Kristoffer Robin.

20 Jag har varit hemmafru, på riktigt.

21 Jag solade alldeles för mycket när jag var mellan 15-25 och är rädd att få hudcancer.

22 Jag har extrem PMS.

23 Ombytlig, både på gott och ont.

24 Lösningsfixerad.

25 Älskar att gå barfota.

Det här var ingen utmaning men om någon vill haka på så tycker jag att det är kul att läsa mer om er också!
Kram
Matilda K

4 kommentarer:

  1. 11,13,14,15,16,17,23 & 25 kan jag också skriva under på :-). Min son tjatade om att åka till russinet igår, blev förvånad att han visste var det var, butiken gör uppenbarligen intryck på stora och små...

    SvaraRadera
  2. Det är så kul med såna listor. Många punkter väcker ett intresse för att veta mer!

    http://thisislitengrarightnow.wordpress.com/2009/06/07/about-a-girl/

    http://thisislitengrarightnow.wordpress.com/2009/06/10/about-a-girl-2/

    Jag vet inte om du har läst de här... Om du har lite att göra kan du ju plöja mina hundra.

    SvaraRadera
  3. Tack för trevlig läsning - och roliga sanningar.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!