söndag 1 november 2009

Bye bye höstlov



Gardinerna är nerdragna och ytterdörren är låst. Torpet står öde i skogsbacken och väntar i stilla tysthet att vi ska komma åter.

Bilresan gick bra men jag frös ömsom svettades. Förkyld. Vi har hittat en ny guldgruva längs med vägen. En underbar antiklada proppfull med fina saker. Idag var sista öppetdagen för säsongen och allt var nersatt med 20 %. Fyndade lite smått och gott och planerar nu redan nästa besök dit, då med TOM bil!

Här hemma ligger marken täckt av gula löv från grannens stora björk. Allt är sig likt och imorgon är det vardag igen.

Min svägerska skickade med mig ett gäng fina virkade svampar hem och i veckan som kommer landar en massa spännande leveranser av nya varor till butiken.

Kram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Hoppas du inte blir sjuk nu bara..
    Vad härligt att hitta en sån lada på vägen!
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Satt precis o surfade in på russinet...insåg just att du kommer att bli rikare än jag..skall beställa 5 favoriter..
    Va roligt att du gillade vardagsrummet,jag tänker som du här...vill kunna använda massa olika färger till soft bas.

    sov gott/t

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!