måndag 16 november 2009

I väntan på snön...

Hoppas ni haft en skön helg? Min helg regnade bort. Kallt, ruggigt och mörkt. November i ett nötskal mao. Vi verkar vara många som väntar på den första snön. Ja, i Stockholm och neråt landet i alla fall. Inte så att jag längtar efter snöglopp i trafiken men L J U S E T som snön för med sig. Och så längtar jag efter att ta fram tjocka skinnkappan med fårskinnsfoder som jag köpte secondhand för ett par år sedan.

I väntan på den riktiga snön leker jag fram min egen snö i Photoshop. Skojsigt men nya brushes. Ganska många roliga sådana att ladda ner hittar du här. Övning ger färdighet inser jag, bilderna nedan är mitt första prova-på-försök.

Lite lätt snöfall

Snöstorm


Rimfrost-effekt

Kram på er,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Åh men så gulligt det blev! Kram från Lina

    SvaraRadera
  2. Förlåt *fniss* men tyvärr får du vänta läääänge på den vita snön i Sthlm. Du får komma och hälsa på hos mig så får du se lite vit snö ;). PS. Retas bara lite grann med dig! Klart att jag hoppas att ni därnere får vitt på backen.
    Kramar C

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!