måndag 16 november 2009

MÅNDAG


Påminner mig själv med bild att köpa blomlökar efter jobbet. Inspirationsbilden kommer från Housedoctor.


Det märks att det M Å N D A G och en ganska usel sådan.


1 11-åringen kan inte sova. Efter en kväll/natt i Alfons Åbergs tecken hamnade jag, sonen och hund i sonens säng. Det blev inte mycket sömn. Ömsom skäller ömsom kramar sonen som jag nu inte ska se på en vecka.

2 Efter att ha varit husmoderlig och lagat stek (!) fick hunden sin mat toppad igår kväll. Vi trampade i både det ena och det andra i morse. Aldrig mer.

3 Droppade dottern för sent till skolan. När man är 13 är det viktigt att vara i tid och inte sticka ut. Minuspoäng till mig alltså.

4 Torkar hundspya på jobbet.

5 Första kunden är ingen kund utan polisen som meddelar att min granne, tobaksaffären, nyss blivit utsatta för ett rånförsök.

Need I go on?

Kram
Matilda K

Ett litet tillägg
En bröllopsinbjudan på väg...
se där, kanske dagen artar sig när allt kommer ikring!

4 kommentarer:

  1. mmm, du har det lite värre än jag men mest för hundskiten ;-) Hoppas det händer nåt oväntat skoj senare.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Näää... det var ingen bra start på veckan... sista punkten var ju hemsk!
    Det var ju för sjuttsingen den 13:e i fredags...
    Hoppas verkligen att resten av veckan går i helt andra spår!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Gumman- vilken skitmåndag! Själv kom jag knappt ur sängen, vi hittade inte Felix nycklar(han skulle till pappa idag) som han lånat till Marre igår, för sen till skolan, glömt gympakläder som jag fick hämta hos Felix pappa, sen var det bilköer i 1,5 timme till jobbet.. Mycket försenad och trött som en gnu :-) men smått lycklig ändå, man får passa på! Har en underbar man som är absolut världsbäst på att sätta guldkant på tillvaron! :-) Ja, vi ses väl på fredag- på spelningen!? Visst kommer du? Sen skickar jag idag ut inbjudningskorten till den 8 januari- hoppas verkligen att ni kan komma på vår bröllopsfest!
    Kramar Tina

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!