torsdag 3 december 2009

Inredning & annat


bild lånad från Sköna Hem

Min lilla enkät om vad ni helst vill läsa om här visade väl vad jag redan gissade. INREDNING, konstigt vore det ju kanske annars med tanke på att den här bloggen ligger listad under just inredning. Jag tycker också att det är vansinning roligt med inredning och hemma-hos-bilder mm. Älskar söndagsbilagorna med alla hus och lägenhetsbilder där man kan grotta sig i andras hem.

Just nu görs inte många knop på just inredningsfronten här hemma i stan. Jag ska försöka få till lite inspirerande inredningsinlägg ändå vad det lider.

När julen (och mellandagsrean och inventeringen) är klara ska jag ta tag i barnens rum här hemma. S som är äldst har haft det i princip likadant sedan vi flyttade in och har nu vuxit till sig i sin smak och efterfrågar lite nytt. R och J har bytt rum med varandra och därmed fått sina rum omgjorda från scratch 2 gånger sedan vi flyttade in. Även deras rum behöver lite av en åldersanpassad ansiktslyftning så jag lovar lite inlägg om detta längre fram.

Senare under våren sen ska vi dra igång projektet sovrummet i torpet. Det ska bli superkul men jag har än så länge inte kommit så långt i planerna. Det som styr uppstarten på projektet är vädret. Jag hoppas att det inte blir en alltför lång vinter i Västerbotten! Men av erfarenhet vet jag att det nog blir aktuellt först efter påsken när den mesta snön smält undan och det går att jobba i drägliga förhållanden.

Jag har en gammal rostig och ruff krona som hänger i köket uppe i torpet, idag ska jag beställa lummer till den så att jag kan fixa till den när vi kommer upp i jul. Tycker så mycket om bilden ovan, det enkla är oftast det vackraste...

Kram Matilda K

1 kommentar:

  1. Kul att fixa lite i barnrummen. Och sovrummet på torpet, det är alltid kul att ha lite projekt.

    PS: hos mig kan man se pyssel jag tillverkat med hjälp från saker jag köpt hos dig, det blev fint:)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!