onsdag 23 december 2009

tomtar, överallt tomtar

Resan upp gick bra. Det var lite för mycket spänning att titta på vägen som mestadels var isig så jag slumrade in och ut ur sömn mest hela tiden.
Väl uppe slås jag alltid över hur mycket skönare kylan är här! Det är otroligt vackert, jag måste ut och ta lite fina bilder en dag!
Dagen har vi spenderat med att julpynta i torpet och till förberedelser inför morgondagen. Bjuder på bilder imorgon...

* * * * * * *




Min svärmor säger med glimten i ögat att hon har tomtar på loftet. Minns ni tomteskafferiet som jag bloggade om tidigare? Nu är allesammans (över 300 stycken) utsläppta och huset är till bredden fyllt av tomtar i alla varianter och poser man kan tänka sig. Det första man möts av i hallen är ett tomtebord. Det tar en hel dag att ställa i ordning och ännu längre att städa undan då alla tomtar nogsamt slås in i silkespapper innan de återtar sin plats i skafferiet!

Kram på er,
Matilda K


5 kommentarer:

  1. Oj, oj, vad mycket tomtar!
    Skönt att höra att resan gick bra, och visst är kylan skönare här?! Och vackert? Jag njuter av det fina :)

    SvaraRadera
  2. Vad många tomtar!!!!

    Kikar in för att önska GOD JUL!

    Kram Ulli

    SvaraRadera
  3. Wow, så många, fantastiskt!

    Ha en underbar jul!

    SvaraRadera
  4. Hej M,

    Önskar dig & din familj en riktigt GOD JUL ♥

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  5. Hej! God jul på er alla i familjen! Hoppas ni har det mysigt i stugan. Här har det varit julfirande hela dagen och mormor hade nätshoppat en del i din butik :-).
    Julkram!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!