tisdag 5 januari 2010

Drömma går ju

Vi drömmer om att göra om tv-hörnan i vårt kombinerade vardagsrum/matrum i år.
En ny soffgrupp med ny matta och nytt soffbord står på önskelistan likaså en ny tv. Jag vågar inte visa er hur det ser ut här just nu men den dagen vi gör om lovar jag att lägga ut lite före-efter. Om vi säger så här; vi har tjocktv (typ de sista i hela Sverige känns det som) och en soffa som är väl använd av både barn, katt och hund. Då ser ni bilden framför er.


Sittplats för många önskas! Mio.

Nu pågår jakten efter den ultimata soffan, det var inte lätt! Jag som gillar så många olika stilar och dessutom är ombytlig får lite lätt panik. Jag har varken lust eller råd att slänga ut en mindre förmögenhet på en soffgrupp som jag sedan tröttnar på. Tips tack! Företaget Bemz som gör specialtillverkade soffklädslar har verkligen kommit på nåt smått genialiskt, kanske satsar vi på en Ikeasoffa som man kan byta klädsel på...
Lite coolt loungeigt med 80-tals feeling kanske? Ikea.
Jag vet verkligen varken ut eller in. Vi är ju som flest 5, barnen börjar bli tonåringar så vi måste ju ha något som räcker i storlek, som gärna slukar en eller ett par pojk/flickvänner eller kompis också. Redan idag ligger nästan alltid ett av barnen på golvet framför soffan i brist på plats.
Optimal storlek dock inte kornblå! Fogia.

Naturligt beige i söt modell. Fogia.

Brunt är fint och kan kombineras med många andra lite knalliga färger...
Allt jag vet är att jag är inte ett fan av skinnsoffor. Gillar inte heller stormönstrade soffor och inte den marina stilen. Vill gärna ha det ombonat men inte murrigt. Jakten lär pågå ett tag. Jag har bara precis börjat titta på soffor och eftersom det var ett tag sedan har jag inte ens koll på vart jag ska leta?

Kram,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Gillar ikeas karlstad. snygg, du kan byta klädsel, den finns i ett otal varianter. ja just det. billig också. pimpa upp den med kuddar så blir den mysig också :)

    Köpte ny soffa för något år sedan. skitsvårt. insåg att många soffar inte ens kan kemtvättas trots att tyget på dynorna är avtagbart. värt att kolla upp alltså. likaså slitstyrka och ljusäkthet i tyget.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!