söndag 3 januari 2010

ma-ma-ma-ma-maskin...




Jag känner mig så tacksam idag.
Tursam också.
Mannen kunde inte hålla sig till min födelsedag i maj!
Tanken på att han har surfat Blocket på symaskiner, åkt över hela stan för att köpa den av en serbisk kvinna vars hela livs historia ingick i köpet gör mig så varm inombords.
Alla orginaldelar finns kvar iklusive första ägarens lilla bok med övningar "Vad jag lärt på HUSQVARNA-KURSEN". Maskinen köptes 1958 av Fru Helga Ståhl på Tjärhovsgatan i Stockholm. Nu står den på mitt matbord och jag är lycklig!

"...den enda skatt hon ägde var en symaskin. Symaskin skin skin, sy-ma-ma-ma-ma-maskin."
Kram,
Matilda K







4 kommentarer:

  1. Wow! Grattis! Och vilken man du har! Grattis till det med :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tänkte höra om russinnet kommer att ha någon mellandagsrea?! Kram

    SvaraRadera
  3. LillaGrå: tack!

    Anonym: första etappen mellandagsrea gäller julpynt och barnkläder. Inom kort kommer russinnet att ha en hejdundrande utförsäljning men det dröjer lite till så håll utkik. Lovar att gå ut med det i bloggen : ) Det hänger liksom ihop med mina "hemlisplaner"...

    SvaraRadera
  4. Å vilken fin maskin! Och vilken man sedan då! Jag längtar tills ungarna flyttar (om man får det) eller tills vi får ett extra rum iaf så jag får göra ett syrum, det blir liksom inte att man tar fram maskinen när den står i ett skåp... Gott nytt år och god fortsättning! Kram

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!