torsdag 8 april 2010

En fin torsdag












Idag fick mannen skjutsa in mig till stan (Skellefteå) eftersom jag bestämt träff med min bloggvän Lilla Grå.

Vi har bara setts en gång innan så lite nervöst var det men det släppte illa kvickt. På ett mycket snabbt besök hemma hos henne fick jag välja mig en teckning som hennes dotter I ritat till mig och sedan åkte vi ner på stan. Vi klarade av flertalet stopp och jag gjorde inte av med mer än 18 kr. På flera timmar. På Mio var det rea på rean och vi fyndade en tekanna för 20 kr utan att veta vem av oss som den skulle få bo hos. Det blev hos henne, kanske kan vi dricka te nästa gång vi ses?

Nu blir det reklampaus för jag vill gärna sprida lite reklam för Samira och Anna som tillsammans öppnat sina respektive verksamheter i Gula Villan. Vi bjöds på kaffe i rara mormorskoppar och serverades hederliga mazariner. Inom kort öppnas även cafédelen i den charmiga lokalen och den blir verkligt tjusig kan jag rapportera. Vi tittade på nya fräscha butiken som var fylld av härliga moderna klassiker. Hit skall den bege sig som gillar färg och form! Barnsortimentet var jättefint och jag vill passa på att önska båda all lycka till! Följ dem via deras blogg vetja, det ska jag göra.
Efter fika och prat begav jag mig till min svåger på middag. Allt som allt en mycket fin torsdag!

Kram på er,

Matilda K

6 kommentarer:

  1. Du är alltid välkommen förbi på en kopp te. Alltid.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kollakolla! Du är ju i "MIN" stad! Eller min gamla hemstad iaf... där systern bor! Snart är det min tur att gå in på gula villan & spatsera i stan med en penis på torget!

    Trevlig helg!

    KRAM LISA

    SvaraRadera
  3. Oj,jag skulle vilja ha allt från den butiken.Jag bor i Piteå så jag måste kolla in var den är för Skellefteå är ju bara ett stenkast härifrån. :)

    SvaraRadera
  4. Gula villan är superfin. Vackra bilder du tagit!
    Gillar din blogg!

    Ha en finfin helg!

    //Heidi

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för besöket och för att du du gjort ett alldeles eget inlägg om oss! Vad fint skrivet! Har nu gjort två små inlägg om dig/er på min blogg.

    Ha det bra!

    Vänlig hälsning,
    Anna

    SvaraRadera
  6. vilka underbara bilder, härliga Gula villan.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!