fredag 2 april 2010

Good friday


Jag vet inte varför Långfredag (som i Sverige betecknas som en riktigt lång och tråkig dag) heter Good friday på engelska (får kolla upp det kanske?) Här var det hur som helst en sådan, en riktigt bra fredag! Dagen började med en fotosession med busiga Alice 4,5 år. När de flesta av butikens maskeradkläder provats klart och alla var nöjda och glada kom en annan flicka, rara Olivia som skulle modella för en av Tinas leverantörer. Ett uppdrag vi fått äran att ta hand om och allt gick som en dans.
Väl hemma gick jag ut i skogen med en sprallig Tolle som virvlade runt i skogen som en kalv på grönbete. Passade på att hitta lite fallet björkris. Efter en skön promenad under klarblå himmel testade jag ett nytt te eftersom jag försöker dra ner på kaffekonsumtionen. Gott!

I morgon ska jag baka och jag har hittat de allra sötaste formarna på Åhlens, som även sålde de matchande äggen till riset. Återkommer med resultatet imorgon!


Kram på er,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!