fredag 2 april 2010

Livet i svartvitt



En fördel (kanske den enda) med att vara varannanveckasförälder är nog att ibland får man vara helt ifred. Bara rå sig själv. Äga sin egen tid. Något som de allra flesta mammor (och pappor kanske?) bara kan drömma om i sin vildaste fantasi.

Ikväll har jag haft egentid och spenderade kvällen med att lära mig en sak i Photoshop. Tack vare en outstanding tutorial som jag hittade hos den här begåvade bloggerskan, tog det bara ett par minuter. Bilden jag valde var den jag hade uppe sedan eftermiddagen och inte den mest spännande kanske men nu kan jag ju principen.

För övrigt vill jag tillägga att egentid inte på något sätt uppväger den sorg jag känner att jag som mamma går miste om mina barns halva uppväxt.

Nu blir det fika i tv-soffan med världens bästa Karlsson som bara har en dags arbete kvar innan det är L E D I G T på riktigt. Vi tjuvstartade ledigheten i torsdags dock med att gå på bio. Nu är även jag frälst och ser allt i blått! Och jag som inte ens gillar Fantasy...


Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Jag längtar efter egentid, men så fort jag har det (även om det var ett tag sen sist nu) så längtar jag ihjäl mig efter barnen. Men en hel natts ostörd sömn skulle ju inte skada. Hoppas ni får en lugn och skön påsk! Kram

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!