måndag 21 juni 2010

Första dagen

Igår kväll kom vi fram och bjöds på en härlig middag hos min svägerska och hennes man. Deras sommarstuga ligger strax utanför Skellefteå, intill havet.
Idag har vi inte gjort mycket, passande en första semesterdag!
Vi steg upp ganska tidigt för att hämta upp R som kom med flyget och vi skjussade J till ridskolan som ligger dryga 20 min härifrån.
Lunch och välbehövlig siesta.

På eftermiddagen åkte jag för att hämta upp en bubblande glad och mycket nöjd J.

Hennes egna ord;
"Om du inte hade börjat blogga skulle vi inte sitta här i bilen just nu och prata om allt detta"

Hon syftade då på att jag via bloggen lärt känna Therese som den här veckan är hennes ridlärare på minilägret. Ganska fantastiskt när man tänker efter.

När vi kom tillbaka satte världens bästa Karlsson S i hårdträning på stranden. Hon har fått ett gediget träningsschema över sommaren, när hon kommer hem till Stockholm väntar ju Gothia-cupen...

Det tar ungefär 10 gånger så lång tid att lägga ut ett inlägg och just nu vill inte blogger ta emot mina bilder så av naturliga skäl kommer inläggen att bli glesare de närmaste dagarna.
Vi trivs och vi njuter av att få vara lediga tillsammans!
Kram på er,
Matilda K

4 kommentarer:

  1. Jamen visst är det rätt fantastiskt ändå!
    Härligt att höra att hon verkar nöjd med första dagen :)
    Blir grymt avundsjuk på era lugna och kan man säga händelsefattiga? dagar, och på att ni får spendera dem på en av mina absoluta favoritplatser.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en lugn och skön semester.
    Har själv en dotter som är tio år som älskar... hästar. Igår galopperade hon helt själv för första gången. Att se den glädjen är värt allt i livet.
    CARPE DIEM KATTIS
    (en av mina absoluta favorit tankar, ändå så svårt att leva efter )

    SvaraRadera
  3. Hej Kattis!
    Verkligen ett bra ordspråk men ack så svårt att följa. Lite lättare på semestern dock! Idag tar vi dagen som den kommer, härligt!
    Tack för alla hälsningar, hoppas även ni har en skön sommar.
    Kram
    Matilda

    SvaraRadera
  4. Hej min fina vän,

    Önskar dig & din familj en riktigt skön och avkopplande semester!

    Stor kram Jes ♥

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!