lördag 12 juni 2010

Helt slut



Resan upp gick bra, halv 4 imorse var vi framme. Världens bästa svärmor mötte yrvaket upp i nattlinne för att höra om vi ville ha fika. En pratstund senare la vi oss för att sova till kl 11. Efter det har det varit full fart. Först upp till torpet med alla möblerna sedan till stan för att köpa madrasser och 2 sängar. När vi lastat ur bilen för andra gången idag satte jag igång att måla. Har nu målat tredje (och sista!) varvet på de cremefärgade väggarna i hallen. Bröt om golvfärgen så att den blev mer som det var tänk från början, dvs buteljgrönt. Mannen klippte gräset på tomten och kopplade in sommarvattnet. Nu är vi redo att komma upp hela familjen! Efter målandet var det grillning hos min svägerska. Ett par köttbitar och rabarberpajsbitar senare är jag nu helt slut. Jag ska lägga mig på sängen med en bok och jag gissar att jag somnar innan jag hittat var jag slutade läsa sist.

På bilden ser ni en överraskningspresent som stod och väntade på oss i torpet, en vattenvärmare. Kika på det här gamla inlägget så förstår ni vad som väntas i sommar...

Just det, vill passa på att gratulera rara SARA igen som nyss fött en Melker. Skönt att höra att allt gick bra!

Kram Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!