torsdag 3 juni 2010

Nonsens


Tidigt på plats på jobbet för att betala fakturor innan öppning. Sitter i korsdrag, det är så dålig luft i butiken att jag framåt eftermiddagen tjippar efter andan som om syret var slut. Visst är det typiskt att dessa fina högtryck alltid kommer innan sommarlov och semester? Visst är det typiskt att regn och kallare väder kommer lagom till midsommar? Hoppas in i det sista att det inte ska vara så naturligtvis men det vore just typiskt.
Älskar bilden ovan, den inger harmoni. Något jag längtar efter i tider av stress och allmän oreda.
Tittar och gör mig liten som Tummelisa och hoppar från sten till sten som på en liten bana, när jag kommer till den innersta och sista stenen slår jag mig ner och dinglar lojt med benen.
Läser vad jag nyss skrev och inser Jag behöver vara LEDIG.
: )
Kram
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!