fredag 23 juli 2010

2 räddare i nöden eller ett reklaminlägg


Innan semestern bestämde jag mig för att testa en ny ansiktsprodukt i sommar då min hud i ansiktet har vissa riktigt torra partier. Tror att de uppstått ursprungligen av isande kyla, på kinden rakt under ögat bla. Jag köpte en liten flaska av Almond Facial Oil från Weleda.
Om sanningen ska fram har det väl varit lite si och så med hudvården i sommar. Det bästa har nog varit att jag gått helt osminkad i 4 veckor. Ungefär varannan kväll smörjde jag mitt rena ansikte med oljan och nu är hyn så mycket bättre att jag kände att jag ville sprida lite reklam!
De första tre månaderna i min graviditet hade jag nog sämre hy än annars och nu, plötsligt, bättre än vanligt. I guess it´s just the way it goes.

Min andra lifesaver i sommar är en fotcrème från Scholl.

Jag älskar som bekant att gå barfota, ute som inne. När jag inte går barfota har jag skor där hälen är helt exponerad, därav torra, spruckna hälar. Har fått tipset att sova med fotcrème och strumpor men jag kan inte tänka mig nåt värre. När jag i somras fick en inflammation i ett par av sprickorna kände jag dock att det var tvunget att göras något. Har nu smörjt in hälarna 2 ggr/dag (nästan i alla fall) och faktiskt! det syns stor skillnad på bara en veckas användning.Slut på reklamen.
Kram,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Weleda = bäst!
    Tips till bebis: Weledas zinksalva om den är röd i lilla baken ;) Det enda som funkat riktigt bra på I och V när de var bebisar. Att det är en produkt som inte innehåller en massa konstigheter är ju också ett stort plus.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den fotkrämen är ett måste för alla kvinnor. Just för att den funkar på riktigt!!!
    Tycker att det finns små mycket på marknaden som inte funkar. Därför blir jag så glad när jag hittar en.
    Kram Kattis

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!