måndag 19 juli 2010

Måndag morgon

Tvingade upp mig själv före klockan 7 idag. Sitter med en kopp kaffe och en dubbelsidig to-do-list i A4-format. Vet knappt i vilken ände jag ska börja men att börja från toppen verkar just nu vara det enda vettiga.
Bara dagarna innan vi åkte iväg till torpet stängde jag ju ner den fysiska butiken i Sundbyberg och hann inte med allt administrativt, så göra-listan kretsar mycket kring det förstås men rymmer en hel del annat också.
Nu en uppiggande dusch, enda sättet att vakna till!

Kram,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Att dessa att göra listor aldrig försvinner.Jo, faktiskt nu under en resa som Sälen. Det är just därför som jag älskar att komma hemmifrån. Sedan är det bara att inse att det är dags att börja igen, och sedan skulle det säkert bli långtråkigt att bara ha tid till familjen, ligga i hängmattan och läsa en god bok i längden. ( måste jag inbilla mig i allafall ) Nej, jag tror att de flesta mår bra av att känna av vardagen fast ta en paus i livet och resa jorden runt är något jag saknar. Men vad sjutton jag är bara 43 år så det ska säkert hinnas med igen.
    Först blir det säkert en del tankar runt hur det är att vara tonåring och FRAMFÖRALLT hur man ska bete sig som förälder. Än så länge är det bara skönt när barnen åker på trygga läger. Värre blir det med en vecka på Rhodos och Gothia Cup låter nog så nervkittlande.
    Kram Kattis

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!