fredag 16 juli 2010

Sista dagen

Idag firade vi Sabina som fyller 14 nästa vecka. Vita converse, vit plånbok och vita öronsnäckor till IPOD:en låg i några av paketen. En man-tar-vad-som-finns-i-butiken-på-landet-tårta.
Övre hallen är snart klar. Nu återstår bara slutmålning av dörrarna, ny matta och en korgstol. Mannen hittade en riktigt fin 50-tals korgfåtölj på tippen nyligen men den står kvar hemma i stan i väntan på målning. Tavelväggen påbörjad men inte helt klar...
Ett av sommarens finaste fynd gjorde jag på den gamla skolan på samhället. De sålde ut en massa gamla skolböcker och här ser ni NU SKA VI LÄSA med finfina illustrationer av Ingrid Vang Nyman. Älskar de karakteristiska naiva teckningarna!


Dagen gick åt til att städa upp och packa. Nu sitter jag slut och proppmätt i svärmors soffa, vi sover här i natt och sticker tidigt i morgon bitti.
Nu strax, fredagsmys.
Kram,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Hello! Nu är vi hemma igen och på måndag börjar arbetet igen, med full snurr. Var in igår och gick genom kommande vecka med min kollega och oj! Ingen mjukstart direkt, men härligt ändå! Gud va fin hallen blev! Underbart! Det ser ut som ett litet sagohus! Hoppas allt är bra med dig, lilla magen och familjen! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tjena!

    Såg dina urfina tofflor från Docksta sko! Ljuvliga! Sköna kan jag tänka mig. Hur är de i strl. Har hittat butiken på nätet *sitter med kortet i handen* :)

    - Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej Malin,
    det låter som du samlat ny energi, härligt!
    Allt bra här, nyss hemkommen. Massor att ta tag i...

    Hej Jenny,
    De ÄR ursköna, har levt hela sommaren i mina! De är ganska breda i modellen och "normala" i storlekarna skulle jag säga...

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!