onsdag 21 juli 2010

Vad blir det för mat?


Plockas fram än idag lite då och då...


Av alla lekar mina barn ägnade sig åt som yngre var nog leka-mat-lekarna de som höll i sig längst. Från första servisen i plast till att de som 10-11-åringar hängde kökshandduken över armen och skrev egna placeringskort till söndagsmiddagen (som om det behövs, vi har ju haft bestämda platser sedan vi flyttade ihop). För att inte nämna deras söta, egensnickrade menyer, på svengelska efter sina utlandsvistelser, bestående av pommes, tjikken och isekreem.

Idag har russinnet fått en leverans av några nya fina leka-mat-prylar som jag vet att mina barn skulle älskat när de var yngre!

korv med bröd, 45 kr


Mat på fat med tillhörande kniv i trä 120 kr


Raraste lilla kokplattan med redskap, kastrull, stekpanna och ägg, 249 kr

Nu i online-shopen!
Kramar,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Jag blir sotis på dig som har en liten i magen. Tänk att igen kunna få sitta och leka med dessa nyfikna små varelser. Dom här underbara tingen gör det inte tråkigare.
    kattis

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!