lördag 31 juli 2010

What a mess

Ja, vad ska jag säga?
Idag trodde jag mig vara på hugget. Energiskt och målmedvetet startade jag i förmiddags med projektet återerövra vårt sovrum. Sovrummet ligger i källaren med dubbla utgångar till vår baksida vilket gör det till en naturlig avstjälpningsplats eftersom man kan bära in stora saker (möbler mm) från bilen via altandörrarna. Efter butiksflytten hamnade det mesta alltså i vårt sovrum, strax efter det åkte vi till torpet och det man inte ser...
Nu känner jag att vi måste få lite ordning här hemma! Igår kväll satt jag och surfadeDesignonline, mitt presentkort som jag vann där kommer mycket lägligt till pass. Det ska ske en slags rokad här hemma och jag vet inte riktigt var jag ska börja. Men att sova inklämd bland flyttkartonger är ingen hit så jag börjar i vårt rum för att sedan jobba mig uppåt. Vardagsrummet ska få en makeover, Rasmus rum står på vänt och någonstans börjar vi så smått planera för ytterligare ett barn. Just nu saftpaus.

Jag skulle så klart tagit en före-bild men nu blev det mitt-i-kaoset-bilder istället. Jag funderar på att möblera om men måste sälja bort/slänga lite saker först. Planen är att lägga ut Blocket-annonser imorgon.



Varuprover från Liten jag-tiden måste jag spara likom all gammal bokföring, frågan är bara var?
Jag har så svårt att skilja mig från alla tidningar, varför?
Kanske kan jag med lite rensning och tur klämma in dem i skåpen som man skymtar i bakgrunden på första bilden...
Svårt att tro att det kommer att bli mysigt härinne igen. Jag måste rymma ett arbetsbord och en liten babyvrå. Rummet är knäppt planerat med få hela väggar. De vi köpte huset av hade gillestuga med biorum här nere. Min stora lycka är dock att vi har en hel vägg med inbyggda skåp och en walk-in-closet som sväljer mycket!
Nej, nu måste jag fortsätta innan jag blir sittandes vid datorn.
Kram på er,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!