söndag 1 augusti 2010

Från den ljusa sidan

Jag gillar att se livet från den ljusa sidan. Inte så att jag är naiv på något sätt men jag tar problemen om/när de dyker upp och tar nästan alltid ut glädje i förväg.
Idag kan jag med äkta oförställd glädje säga att jag ser fram emot att göra allt en gång till;

förlossningen
amningen med allt vad den innebär
förälskelsen i det nyfödda knytet
hela sitta-i-parken-prylen
hopplösa nätter
de 1:a orden
alla skrubbsåren
sagoläsningen
febertoppar
dagisinvänjning
nappavvänjningen
3års-trotsen
simskolan med koka kaffe och baddaren
första lösa tanden
1:a skoldagen
1:a skolavslutningen
osv...
Och bäst av allt, världens bästa Karlsson står vid min sida. Det ska bli ett riktigt äventyr!
Lyckan att känna sitt barn röra sig i magen för första gången är enorm. Och då är det ändå en underdrift! Det lite overkliga blir om möjligt, mer påtagligt. På riktigt på ett annat sätt.
Idag lägger jag upp en gravid-widget uppe i högra hörnet på bloggen men jag lovar, detta blir inte en gravid-blogg för det. Sådana finns det gott om ändå.

Kärlek till er,
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Ååå, vad jag förstår dina känslor!!! Jag skulle känt likadant om vi valt att skaffa en liten till.
    Har du kännt den lille sparka ännu?
    För våran del får det bli en valp om suget blir för starkt.
    Kramisar Kattis

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ jag är så glad för din skull vännen!!! ♥

    All lycka!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!