tisdag 3 augusti 2010

Nya tapeter, nu igen...

Torpet i Västerbotten ropar på mig. Det drar i mig som om det hade osynliga milslånga tentakler, som ett barn drar i mammans kläder när det vill ha uppmärksamhet.
Det lockar med löften om tid att slappna av, att upptäcka det vackra vår fina natur har att erbjuda. Framförallt utmanar det mig när det gäller min kreativa sida. Jag kan inte blunda för det faktum att jag tänker på torpet titt som tätt. Det behöver mig och jag behöver det, precis så är det.

För ett par dagar sedan bestämde jag mig för att skippa höstens Formex och istället åka upp till torpet. Egentligen hade vi tänkt åka redan denna vecka men herr Karlsson fick ett jobberbjudande som vi inte kunda tacka nej till. Det känns lite konstigt eftersom jag inte missat en Formexmässa sedan typ 2001!

Mindre svårt var beslutet vi tog idag. Vi har köpt tapeter till vårt sovrum i torpet och det blev en söt, lite lantlig men ganska diskret, tapet med små rosor i rosa och grått på offwhite botten. Själva renoveringen och inredningen är mer eller mindre klar (i huvudet) så nu gäller det bara att ta tag i det hela. Det kliar i fingrarna. Jag vill ju bli klar med allt innan årets slut för jag gissar att det inte blir så mycket renovering att tala om nästa vår.

Bild Borås Tapeter, kollektionen heter Bohème.
Kram,
Matilda K


2 kommentarer:

  1. Å jag älskar Bohéme-kollektionen! Har hittat en halvgalen tapet där som jag vill ha i vårt sovrum hemma, men den hinner väl bli omodern innan min make får upp den, han tapetserar nog om dagarna tycker han... Bra val! Superfin!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jättefin!

    (fast jag smågillade den där gamla smått hysteriska som sitter där nu - kanske dock inte i ett helt rum ;) )

    Kram!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!