söndag 5 september 2010

Trevligt! Samt tankar om energi.

Brunch ska ätas länge och i gott sällskap. I förmiddags åkte jag in till stan och mötte upp båda mina systrar på Mosebacke Torg. Etablissemanget bjöd på finfin livemusik och ett dignande buffébord med både kallskuret och varm mat. Vi pratade och pratade och lyssnade och åt. Till ett helt ok pris får man äta hur mycket som helst och njuta livemusik och behöver inte känna att man sitter för länge. Ett hett Stockholms tips med andra ord! Jag glömde att ta med min kamera, så dumt!
-------
Har inte gjort så mycket mer idag. Det blev ganska sent igår kväll på 50-års kalaset så jag har varit trött dagen igenom. Jag funderar på vad det är som gör att jag har så svårt att acceptera en sån här dag när kvällen sätter in. Jag känner mig tillfredsställd med att ha varit oproduktiv, okreativ och overksam. Varför är det så svårt att tillåta sig att göra ingenting bara en dag? Känner ni igen er? Eller kan ni med gott samvete gå och lägga er och komma igen nästa dag med förnyad energi? Jag tror att min personliga energi byggs upp av att göra saker, om jag inte gör något är jag nästan ännu mer energilös nästpåföljande dag...en slags nedåtgående spiral. Eller, kan det vara så att energin är konstant och min är tillfälligt förbrukad. Jag behöver vila? Eller, är det min kropp som förbereder mig på att ha mindre tid till allt kreativt när en bebis kommer? Eller, behöver jag öka min dos av Levaxin som jag tar i och med Hypothereosen? Tror inte jag kommer någon vart med mitt resonemang... (imorgon ska jag till labbet för att kolla mina värden hur som helst)

Nu återstår bara en stund i soffan med en film intill världens bästa Karlsson. Förhoppningsvis kan jag hoppa ur sängen pigg och full av energi imorgon. Tills dess,
Kram,
Matilda K



2 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    Tack för din söta kommentar hos mig ♥

    Låter som en underbar morgon på Mosebacke. Vi åt ofta frukost där förr - sagolikt gott & vidunderlig utsikt!

    Jag äter också Levaxin (!) & jag vet att det är viktigt i och med graviditet att det är rätt inställt så du gör helt rätt i att gå och kolla upp dina värden! Jag har haft trassel med min inställning sedan jag fick A - och det är snart 4 år sedan... Graviditet & hormoner trasslar ibland :)

    Ta hand om dig & njut av veckan som kommer! Klapp till litet russin ♥

    Kramar i 1000 / Jes

    SvaraRadera
  2. Men sååå ljuvligt. Och kunde inte låta bli att skratta åt dina härliga funderingar, måste säga att jag verkligen känner igen mig. Lite aktivitet föder lite aktivitet - mycket föder mycket...

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!