lördag 4 september 2010

Vardagsrummet-på planeringsstadiet

Klicka på kollaget för att se i större format.

Så äntligen har jag klickat iväg min första beställning på designonline efter vinsten i somras. 2 st vita klassiska Pilaster-hyllor från Källemo, en rolig leksaksförvaring/box med kaninöron och en fin ljusstake från  Designhouse Sthlm till vardagsrummet samt 3 betongstakar. Funderar på att måla dem?! Beställde även lite saker till lilla badrummet på entréplanet som nu får sig ett litet lyft. Resten i kollaget är ren inspiration som jag funderar på som bäst just nu. Kanske blir det inte just den soffan från IKEA men något snarlikt. Älskar det lilla runda bordet från IKEA som ser ut som en svamp, kanske kan man måla det knalligt? Kuddar och pläd hittade jag på Åhlens. Tänker mig en ganska neutral bas med färgstarkare utbytbara detaljer... 
Så snart vi sätter igång ska jag ta lite före-efter bilder så ni får följa med.

Nu ska jag fortsätta med monteringen av duschen från igår. Det krävdes lite styrka att få bort ena fästet så jag fick vänta på att herr Karlsson kom hem och sedan stannade allt av och vi åt pizza till en film. I eftermiddag ska jag ner en sväng till vårt lilla centrum för att komplettera kvällens outfit, vi ska på 50-års fest hos en av mannens kollegor.

Kram och fin lördag,
Matilda K

1 kommentar:

  1. Hej vännen!!

    Å vad roligt att du vann och vad mycket fint du verkar ha köp! Mysigt kollage också! Hoppas allt är bra med dig & magen!

    Största kramen från Jes ♥

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!