fredag 5 november 2010

konstig konst


Bland de moderna verken som visas upp på Moderna museet finns detta. Vad konstnären vill ha sagt med detta låter jag vara osagt. För jag begriper inte. Ett antal ketchupflaskor som tömts ut mellan sammanpressade glasskivor och som sedemera runnit ut i en makaber röd pöl på golvet. Behöver jag säga att det luktade ketchup i hela rummet?  Personligen föredrar jag då de äldre verk som hänger där med Matisse och Klein tex. Behållningen var nog ändå att spendera dagen med barnen och med min pappa som nu är hemma hos oss. Vi har en älgstek i ugnen och jag har gjort en egen potatisgratäng vilket fick mig att fundera på varför jag de senaste åren köpt färdig i påse. Eller jag vet ju varför (tidsbrist) men lovar mig själv att från och med nu laga mer mat från scratch. Jag kan ju. Ha en fin fredagskväll!
Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Ja jösses, jag är inte det minsta konstnärlig och hade nog sett ut som en fågelunge om jag hade sett det där på ett museum. Tyvärr.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!