lördag 27 november 2010

Vardag

Livet är spännande nästan jämt.

I går eftermiddag skulle jag ta mig med vår stora bil till andra sidan stan för att hämta upp kamerautrustning som Bonti har hyrt inför söndagen då jag ska hjälpa dem att fotografera vissa varor på plats i butiken.
Tyckte att det var konstigt att det tog så lång tid innan bilen tinade upp, jag fick skrapa framrutan på insidan. Det är ju i sig inget märkvärdigt, det är ju ändå minus 10 ute och bilen är gammal och trög.
När jag åkt i ca 15 minuter (och ångrat att jag precis duschat utan att torka håret och inte tagit mössa på mig) utan värme märkte jag plötsligt att temperaturmätaren slog i taket. Nålen som visar temperaturen på motorn det vill säga. Mitt i fredagsrusningen var jag tvungen att åka åt sidan med en bil vars motor kokade. Det började dunka om motorn så jag klev ur (i mina alldeles för tunna kläder) och väntade huttrandes på att världens bästa Karlsson fick komma och rädda mig och situationen. Min vardagshjälte.

Kvällen fick ett bra slut tack vare en supergod saffranskryddad risotto med kräftstjärtar. Vårt nya tv abbonemang har inte kommit igång ännu och lika bra det, jag hade blivit så besviken eftersom jag hejade på Linnea.

Idag har jag hållt mig inomhus och vad jag pysslat med får ni se imorgon.
Kram
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!