måndag 6 december 2010

Funderingar hit och dit


Snygglampa i design Catarina Larsson, hade passat fint men priset lite väl högt...
 Lyxproblem. Vi har bytt plats på den tidigare matplatsen och soffhörnan i rummet. Har bara ett takuttag för belysning som är kopplat till en dimmer. Nu hänger därför den forna matplatslampan över soffbordet och över matbordet hänger ingenting alls. Vi äter i skenet av levande ljus och det är ju trevligt men så här års vill man ju kunna tända upp ordentligt riktigt mörka dagar och kanske läsa en tidning vid matplatsen (eller göra läxor osv)
Det finns ett vägguttag i närheten av nya matbordet och jag funderar på att låta den gamla lampan hänga kvar över soffbordet och komplettera med en ny lampa med dimmerfunktion direkt på sladden över den nya matplatsen. Riktigt världsliga problem men det har nog med att göra att jag inte vill fundera på sånt som egentligen upptar mina tankar. Bebisar på tvären och eventuella kejsarsnitt (min enda farhåga när det gäller förlossningar) till exempel. Imorgon ultraljud. Jag tror jag ska lägga mig och läsa istället för att skingra alla funderingar.
Kram
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Jag hade skrivit en kommentar som försvann när jag skulle skicka iväg den. Men det jag ville säga var att ett snitt kan vara en positiv upplevelse. Jag har tre snitt bakom mig och alla tre olika, men i slutänden är det bara det positiva jag minns. Den härliga narkossjuksköterskan som visade oss en otrolig respekt. Personalen på uppvaket som hjälpte mig och maken med allt. Plus dem tre underbara barnen jag fått =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu var det ett tag sen jag kikade in här, så fint ni har det! Försök att inte oroa dig för bebisen, min lilla Selma låg fel helt plötsligt sent i graviditeten, vi gjorde en lyckad vändning men 2 dagar senare hade hon vänt sig "fel" igen. Jag började förbereda mig för snitt men när det väl var dags hade hon vänt sig igen. Finns det gott om plats så kan de snurra flera gånger. Hur det än blir så går det säkert bra.
    Kram och Lycka till!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!