tisdag 7 december 2010

Värt att fira!

Vill börja med att tacka för pepp och snälla ord. Ultraljudet idag gick fint! Bebisen låg med huvudet nedåt, rumpan upp och så armar och ben sprattlades lite här och var. Den har inte fixerat sig ännu men nu vet jag att den ju kan vända sig så nu släpper min oro. Någon (tror faktiskt att det var min barnmorska) pratade i förra veckan om att vissa barn inte kan vända sig rent fysiologiskt då navelsträngen helt enkelt är för kort. För att fira köpte jag lussekatter och jag känner mig väldigt tacksam och framförallt lättad. Nu ska jag bara koppla bort och låta naturen ha sin gång.
I morgon fyller världens bästa Karlsson år så jag har lite småsaker att ta tag i ikväll och så har jag ett Nätbutiks-tips men det visar jag först efter att han fått öppna sin present imorgon kväll...
Kram
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Nämen! Hur kan man som barnmorska säga nåt sånt? Hon har uppenbarligen inte bra koll på hur lång navelsträngen är. Klart bebisen kan vända sig!

    Ny här, gillar din blogg!

    /Sofia, BF+4 idag ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia, då får jag passa på att önska dig välkommen hit och vad spännande du måste ha det i dagarna, eller? Är det det första barn?
    Kram

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!