måndag 10 januari 2011

Det kliar...

Tyg från Marimekko som jag såg när jag surfade på designonline idag. Blir sugen att skapa bara av att titta på det...
Det kliar i såret. Det brukar ju vara ett gott tecken? Det ser inte helt okej ut dock, jag måste förbi husläkarmottagningen imorgon så får en sköterska titta. Jag vågar inte riva bort tejpen och se efter själv. För övrigt är det svårt att se bra så långt ner på magen från ovan om ni förstår hur jag menar.

Det kliar även i mina fingrar efter att få jobba med något. Har börjat fundera på vad jag skulle kunna göra som ett lagom litet projekt. Ni vet ett sånt där som det inte gör något om man blir avbruten i mest hela tiden. Ska inventera mina småtyger och se vad jag kan hitta på.

När pappa var förbi häromdagen hade han målat en liten namntavla till J vars initialer blir H A J. (vilket jag inte reflekterat över innan) Våra stora barn har funderat fram och tillbaka på vad Jonathan kommer att få för smeknamn när han blir större och jag har ryggat för alla förslag hitintills. Det är ju solklart- HAJEN. Det känns som om jag har en haj vid min barm när jag ammar så i den bemärkelsen passar smeknamnet som handen i handsken!

Kram
Matilda K

1 kommentar:

  1. Min dotters initialer är tyvärr BIGH, så vi får hoppas att ingen kommer på att kalla henne för något sånt i framtiden;-)
    /Jessica

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!