tisdag 19 april 2011

Dagens arbetsinsats

Har insett att den gamla söta spisen tar för lång tid helt enkelt. Tog idag fram en gammal fin kokplatta som stod i ett förråd när vi "flyttade in". Torkade av och testade och den fungerar hur bra som helst!

Nästintill renskrapat.

vet inte hur vi ska göra med den gamla sänggaveln som sitter mitt i balkongräcket, ska vi låta vara, ta bort eller måla? Jag tror att det blir en renovering light denna gång så får vi göra balkongen grundligare ett annat år. Egentligen behöver nämligen virket bytas ut men har det hållit så här länge kan det få vara ett par år till resonerade vi.
 Ja, vad ska man säga. Den gamla plastmattan och ett lager av spånskiveliknande material har rivits bort. Nu ska vi låta tiljorna torka upp och så får vi se hur vi löser golvet på balkongen nästa gång vi kommer upp. Det känns lite surt att inte hinna avsluta projektet nu meddetsamma men vi hinner helt enkelt inte. Jag är så glad över beslutet att pressa mig i det sista i höstas vad gäller vårt sovrum, det är väldigt svårt att räcka till med en liten Jonathan...även om de stora barnen hjälper till mycket så tröttnar de lika snabbt.
Ett litet sidoprojekt. Jag ska rama in några söta illustrationer till Jonathans hörna av vårt sovrum.
Det var vad som hanns med idag. Imorgon ska vi på en liten avstickare till Robertsfors och Umeå. På torsdag hoppas jag på fint väder för målning då ska vi grunda upp balkongen.
På återhörande och kram,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!