torsdag 21 april 2011

Ett boktips

Återigen en spännande historia som utspelar sig på Öland. Lite blekare än den 2:a boken i min mening men i samma stil och klart läsvärd!

Mitt eget minne av Öland består av en sommar som min familj hyrde en ombyggd väderkvarn några sommarveckor. Minns det stora alvaret och tystnaden och att jag (faktiskt) som barn tyckte att det var lite magiskt och vackert på sitt avskalade minimalistiska sätt. Kommer även ihåg de fina sandstränderna och ett riktigt oväder. Uppkrupna i sängen med mamma och pappa i väderkvarnen var det nästan lite mysigt fastän det blixtrade och dundrade hejdlöst. Vill även minnas att pappa roade mig och mina systrar (och sig själv?) med att berätta påhittade historier för oss om kvällarna. Själv ser jag framemot att få läsa högt för Jonathan när han blir lite större.
Kram
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Hej! Har funderat på att läsa hans böcker men jag vet inte vart tiden tar vägen. Det är så mycket annat som jag också vill göra(och som har gått före). Jag bor ju nära bron till Öland och ser den från mitt fönster...Öland är en pärla i Kalmarsund.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha det! Imorgon får också jag vara ledig =)- eller det blir arbetsläger på landet... Glad påsk! Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!