torsdag 21 april 2011

Färdiggrundat



Har plockat in ett ris i köket idag. Det är inte utan en viss nervositet man rör sig bakom huset, helt plötsligt brakar det till och man vet aldrig vad man kan komma att stå öga mot. Äggen i riset hittade jag på Willys innan vi åkte från stan. Minns att jag blev retad i skolan för kombinationen rosa/rött, idag är det visst helt accepterat. På 80-talet sa man att det skar sig. Dumheter!

På förmiddagen hade vi sol, mannen eldade två gigantiska rishögar och jag passade på att grundmåla balkongens räcke. Grillkorv till lunch och så lite mer målning. Hann precis färdigställa innan de första regndropparna föll. Som tur var blev det inget regn av det hela, bara lite aprilväder!
Nu ser vi fram emot att måla balkongen när vi kommer hit nästa gång.



Planerar och möblerar i huvudet när jag stryker färg. Ska släpa hit lite möbler från stan, måla dem och kanske kan man odla lite luktärt i en kruka som kan slingra sig på den gamla sänggaveln? Kan bli fint!
I morgon får vi fikabesök i stugan, ska bli roligt att träffa en kär bloggvän igen.
Kram på er,
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!