måndag 25 april 2011

Hårspännen och framtänder

Minns inte om det var mina systrars beskrivning av den söta flickan som de beundrade när de började första klass eller om det kanske var vad de själva önskade sig allra mest just då. Hårspännen och framtänder alltså.
Min födelsedag närmar sig och på mannens fråga om vad jag önskar mig känns det som om jag är fast i samma stadie (fortfarande) eftersom mitt svar blev träskor (med klack visserligen) och ögonfransar. Lite flärd helt enkelt! De finaste träskorna kommer från Swedish hasbeen och jag har ett par gula som jag köpte förra året. Väl använda. I år vill jag ha ett par röda! Mina ögonfransar är nästan obefintliga nu, vet inte om det har med hyperthereosen att göra eller graviditeten. Dåliga gener kanske, vill minnas att mamma klagade över glesa och tunna fransar efter 40. Funderade först på att göra en förlängning men inser att jag inte lever ett liv som är kompatibelt med att gå på salong för att underhålla titt som tätt. Jag som knappt får till det att sminka mig i vardagen ens. Nä, nu har jag istället fått tips om en intensivkur (ett serum) som skall göra underverk. Det vill jag ha.
Kram
Matilda K

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag vill absolut veta om denna serumbehandling funkade...jag är inte heller begåvad med några långa fransar.Du måste använda mascara mamma säger yngsta dottern som liksom sina systrar är begåvad med fransar så dom skulle kunna dela med sig...ack ja!

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade hit via Underbaraclara!
    Jag har alltid haft långa tjocka fransar some lite tunnats ut under de senaste åren. Hade fransförlägningar i dryga 9månader och älskade det - man såg så fin och fräsch ut hela tiden. Men, det var jobbigt att springa där var tredje vecka typ. Och dyrt. Och efter vintern sade damen på salongen att jag endera borde ta paus eller köra serumbehandlign för mina fransar hade blivit små och fragila. Jag fick smått panik och slutade förnya mina förlägningar samt köpte sånt där asdyrt serum. De egna fransarna hade blivit små hemska och hårda! Men nu har de växt tillbaka, två och en halv månade har det tagit.
    Serumet hjälper nog!
    Tänkte dock köra med förlägningar i sommar dock...

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!