fredag 15 april 2011

hjälp, anyone?

tyg från Cath Kidstons webshop
Jag vill kunna men kan inte. Jag ser mig själv som lösningsorienterad och brukar alltsom oftast lösa saker på egen hand. För det mesta tar det tid men det går. Seek and you shall find-principen är min devis och mycket av vad jag kan är självlärt. Det mesta via online DIY faktiskt. Nu till min fråga pga tidsbristen som uppstått i och med J (läs den förkortade tiden vid datorn) Finns det någon snäll och kunnig själ därute bland er som läser här som vet hur jag i Photoshop gör "tyg-provs-klipp med hack" som på lånade bilden ovan.  Så att det sur ut som klippt med mönstersax är vad jag menar...
*Hoppas hoppas*
Kram,
Matilda K

5 kommentarer:

  1. Nu var det länge sen jag gjorde något i Photoshop men du borde kunna göra ett lager där du tillverkar "hacket" i vitt och som du sedan alltid använder och lägger ovanpå bilden...

    SvaraRadera
  2. Hej du anonyma tipsare : )
    Ska försöka mig på det...så snart jag har en stund över, det är ju just det som är kruxet!
    tack tack

    SvaraRadera
  3. Leta upp en ram som ser ut som den alternativt gör en egen ram och sen är det ju bara att köra ;-) Prova DeviantArt

    SvaraRadera
  4. Hej! Sök bland Photoshop Plugins och macron, det borde finnas!

    MVH
    Anna S.

    SvaraRadera
  5. http://www.fotosidan.se/cldoc/funktionsmakron-i-photoshop.htm

    Lite info om makron, så kanske du kan göra eget! Men jag vill minnas att det ska finnas olika typer av makron som gör ramar och en sicksack-ram borde absolut finnas någonstans...!

    Mvh igen
    Anna S.

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!