måndag 11 april 2011

Jag laddar

och räknar ner. Nästa helg åker vi upp till torpet i Västerbotten. En fågel viskade i mitt öra att där är en halvmeter snö fortfarande. Det gör inget. Tystnaden, landskapet och rara lilla torpet väger upp det. Bara vi tar oss fram hela vägen till huset. Tror inte det är plogat så sista biten blir kanske på skoter. Vi ska fira påsk där och vad passar då bättre än lite påskinspration?

lånad bild från Stoff och Stil som säljer fina tyger och påskmönster

dukningsinspiration

Stoff och Stil


bild från Sköna Hem där diverse äggkoppar blir vaser till vårens första blommor

Kram,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Kan lugna dig med att det icket är en halvmeter snö här. Vi bor i västerbotten och hos oss är nästan all snö borta. Och skoter går inte att köra.
    Hoppas att ni får en härlig påsk :)

    SvaraRadera
  2. Ja skotern vette sjutton.. Ungdomarna har kört skoter här somom det var sista gången..Får se om jag tar mig en promenad nån dag och kollar hur det ser ut=)

    SvaraRadera
  3. Ja men det låter ju hoppfullt! Tack för lokal rapport : )

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!