tisdag 26 april 2011

sött utan socker

Ljuvliga små blommor som just nu håller på att slå ut på prydnadsträdet i vår trädgård.
Igår var första dagen i mitt nya liv. Jag testar LCHF-dieten alla pratar om. Hittills går det bra, det var lättare än jag föreställt mig att skippa smörgåsar till frukost. Värre är det med sötsuget som slår till hårt ett par tre gånger per dag. Har nyss googlat på efterrätter enligt LCHF och inser att jag måste till butiken och skaffa mig ingredienser...
Har du tips och recept hör mer än gärna av dig, behöver all inspiration jag kan få!
Kram
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Ser att du efterlyser tips på att få bort suget efter sött... Prova med ett kokt ägg - det är mättande och tar bort suget!

    Jag kommer att återgå till lågkolhydratkost då bebben kommit till världen och vi har fått lite rutiner på vardagen. LCHF is the shit - man mår så himla bra!

    Ytterligare ett tips är kostdoktorn.se samt läsa samme mans bok; Matrevolutionen.

    Lycka till! Och tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat med LCHF och mår toppen! Har börjat lägga ut bra LCHF-recept på bloggen! Bla. pannkakor som måste provas! Lycka till!

    http://saralovisa.webblogg.se/category/mat-och-bak.html

    SvaraRadera
  3. Fin blogg som jag nyss hittade. Jag kör också LCHF, verkligen bra för kropp och själ. Nåja, recept ville du ha:
    Chokladtryffel
    1 dl grädde kokas i 1 minut. Lägg i 150 mörk choklad (86%)och låt det smälta. Rör sedan i 100 gr smör och 1 äggula så att det blir en jämn smet. Ev. kan man också blanda i någon smaksättning, typ konjak eller cointreau, ca 1 msk. Häll smeten i smord form och låt stelna. Skär sedan i bitar och rulla i kakao. Vansinnigt gott!

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!