söndag 24 april 2011

Tävlingsdags!

Hemtex, Pia Holm
mammas original

Minns ni tävlingen som jag var med i förra våren. "Min textila skatt" hette den och hölls av Hemtex. Jag bidrog med ett provtryck som min mamma ritade på 70-talet. Tack vare att ni kära läsare hjälpte mig genom att rösta på mitt bidrag vann jag tävlingen. I veckan fick jag ett mail från Hemtex att mönstret (som nu är omgjort) finns ute till försäljning. Jag tänkte som tack för hjälpen lotta ut ett par gardinvåder. Delta i tävlingen genom att kommentera. Vill du få en extra lott så länka till det här inlägget på din blogg med hjälp av tävlingsbilden nedan.
Här kan du läsa mer om illustratören och mönsterformgivaren Pia Holm som arbetat om mönstret.
En vinnare dras nästa söndag, den 1:a maj.

Kram
Matilda K

17 kommentarer:

  1. Så fint mönster på gardinerna !
    Jag behöver nya gardiner till våren så jag är med och hoppas...

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    kram
    gustafsson.57@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. lina (astbro@hotmail.com)24 april 2011 kl. 14:35

    Orginalet är så himla fint! Skulle inte sitta fel med "kopian" också!

    SvaraRadera
  3. Hej och glad påsk.
    Jag vill oxå vara med och tävla om de jättefina gardinerna. Härligt att återbruka mönster. Jag har länkat från min blogg så jag räknar med två chanser.
    Zazza
    zazzas@live.se

    SvaraRadera
  4. Vill oxå vara med och tävla. Behöver göra hemmet vårfint så ett par nya gardiner i härligt mönster skulle göra susen.

    Anna
    abertholdson85@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Fina tryck, både de gamla och de nya! Jag är gärna med i utlottningen.

    SvaraRadera
  6. Nej, vad kul! Så himla roligt för din skull, och för din mammas såklart!! :)

    Älskar båda gardinerna, men ska inte sticka under stol med att jag verkligen gillar kombon rosa/orange.

    Har tyvärr ingen blogg så kan inte länka, men kommenterar här i alla fall! :)

    Ha en bra dag!

    Hälsningar Therese
    henrikssontherese@yahoo.com

    SvaraRadera
  7. Ja! Roligt att se resultatet efter röstandet och vinsten :) Klart jag vill vara med och tävla. Jag bloggar om det också.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. strålande! alldeles fantastiskt vackra så varför inte vara med i tävlingen och piffa med dessa i mitt fortfarande vintertrötta kök.

    Hälsningar Fanny

    SvaraRadera
  9. Åhh vad kul och få se resultatet av trycket! Den nya gardinen är ju heelt i mina färger och skulle verkligen passa här hemma.... JAg håller tummar och tår!

    Kraam Lotten

    SvaraRadera
  10. Oj vad roligt att du vann. Det förstår jag. det är underbara gardinerna och jag är väldigt gärna med och tävlar.

    SvaraRadera
  11. Hej! Vilken fin blogg du har. Jag vill väldigt gärna vara med och tävla om det fina tyget. Jag länkar också till tävlingen.

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev! Kopian blev faktiskt riktigt snygg tycker jag, även om originalet är ett strå vassare =) Klart man vill tävla om ett par sådana gardiner! Kram på dig! Malin (med Juno)

    SvaraRadera
  13. All cred till din duktiga mamma som ritade dessa, kul att de får komma ut i produktion! Härliga vårfärger så självklart är jag med och tävlar! Mvh Peter

    SvaraRadera
  14. Hej! Ända sedan du vann tävlingen har jag gått in på hemtex då och då för att se om de kommit och nu äntligen! Våran hall behöver färg så där skulle de passa perfekt. Är såklart med och tävlar! Kramar Anneli

    SvaraRadera
  15. Gud, vad kul att du vann!!! Tyget är underbart. Jag skulle bli jätteglad för lite gardintyg så jag chansar med 2 lotter...

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jätte,jättefina gardiner. Jag vill gärna vara med....Jag länkar så jag hoppas på turen med 2 lotter.
    Soliga hälsningar Cathrine

    SvaraRadera
  17. Åhhh! Vilka fina gardiner både originalet och nyproduktionen. Jag hoppas på vinst för att kunna göra fint hemma!

    //Sara

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!