tisdag 12 juli 2011

mysiga dagar

en liten båt blir ofta våt om magen när det stänker...

stora J och R njuter vinden i fören

Så himla fin idé. Husets gamla pardörrar har tagits in i köket och bakom döljer sig platsbyggt förråd

med två centimeters marginal! inköpt på känn!



Idag var vi till stan, barnen ville shoppa och jag fick möjlighet att träffa min blogg-kompis Therese. Tyvärr blev vi genomblöta då himlen plötsligt öppnade sig och naturligtvis var både paraplyer och vagnens regnskydd kvar hemma. Trevligt var det hur som helst. Lite vatten har väl ingen dött av.

Igår var vi bjudna till mannens morbror med fru i Kåge. De har ett vackert och varsamt renoverat torp med fin trädgård precis intill älven. Vi bjöds inte bara på god mat utan fick även en tur med den lilla båten. På returen kom jag att tänka på "...en liten båt blir ofta våt om magen när det stänker-jag undrar vad den tänker..." Sjöng den inom mig några gånger samtidigt som vi guppade fram och vips så hade jag somnat. Hade glömt av hur mysigt det är att åka motorbåt-riktig barndomsnostalgi, vi gjorde ofta dagsturer i Roslagen när jag var liten.
Litet tillägg; bilderna kommer från hemmet vi besökte. Det är alltså inte vårt torp.
Kram,
Matilda K

3 kommentarer:

  1. Så mycket vackert, älskar att du handlar på känn;)Att du återanvänder husets gamla pardörrar är ju förträffligt- så snygga som de är!!!! Du är grym. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vackert! Vad härligt ni verkar ha det, njut! Kram Malin (& Juno)

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder!!!! och mysig blogg ;)

    SvaraRadera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!