söndag 10 juli 2011

Tidens tand

Vem tillhörde denna? Nu i naturens ägo, så fint mossan bildar en liten luddig kant
I ett hus vid skogens slut
Huset har varit till salu en längre tid att döma av skylten...
älskar det fina beslaget och den vackra patinan!
den solblekta gardinen i torpets bagarstuga hänger på sista versen



Auktionen idag såg ut att vara en sådan som pågår en hel dag. Vi tittade runt, åt den obligatoriska varmkorven och led av värmen. Platsen för auktionen var bedövande vacker men det fanns inte en tillstymmelse till vare sig fläkt eller skugga. Vi bestämde oss därför ganska snabbt för att återvända hem till samhället där det var hemvändardagar och auktion idag. En sån där skön auktion utan slagavgift och där första utropspriset alltid är 1 kr. Jag fyndade några moderna salladsfat och bondgårdsdjur till J.

Ikväll tog vi bilen och åkte iväg på upptäcksfärd. Vi hälsade på gamla övergivna hus och gårdar. Det är så spännande och samtidigt är det lite kusligt. Min fantasi skenar lätt iväg och jag känner mig nästan lite pubertal. Vem vågar gå in? Jag håller andan när vi kliver innanför tröskeln. Man vet aldrig. Kanske spökar det? Lite sorgligt är det att se alla fina detaljer och saker som står och förfaller av tidens tand.
Kram
Matilda K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!