tisdag 3 juli 2012

Verklighetsflykt


Det är väl inte för inte som det ges ut spännande böcker strax innan semestertider.
Jag har laddat med en hög verklighetsflykt.
Sankta Psyko läste jag ut när vi var i torpet sist. Den var helt ok men inte riktigt lika bra som hans tidigare böcker. Theorin är ju mästaren på att bedriva parallella händelser men av någon anledning blev det aldrig fullt lika bra i denna bok. Kanske var det för att båda utspelade sig i någorlunda nutid? 

Lärjungen av Hjort Rosenfeldt är uppföljaren till Det fördolda och jag sträckläste den tidigare i våras. Mycket bra! Rekommenderas varmt.
Nu återstår att se hur de andra ter sig...
Kram
Matilda K

6 kommentarer:

  1. Lärjungen står på min lista också ser fram emot den! Kråkflickan har jag läst och tyckte inte alls om den, men det betyder ju inte att du inte kommer att gilla den. Vill gärna höra vad du tyckte sen! Happy läsning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kråkflickan borde jag ha läst, jag har läst del 2 så det blir kanske lite konstigt att ta del 1 efter. Vi får se...
      Kikade in hos dig o blev sugen på att testa photoaday, kanske till hösten!?
      Kram

      Radera
    2. Ja häng på till hösten! Jag gillar utmaningen med ett foto om dagen med prompt, har blivit så dålig på att fota och det här sporrar mig alldeles lagomt. Och som sagt, de jag inte vill, kan eller orkar med så struntar jag i. :)
      Ha en riktigt fin sommar!
      P.S. Idag har jag börjat med Lärjungen, blev fast direkt. :)

      Radera
  2. Älskar att läsa på sommaren. Dock har jag ingen semester denna sommaren så jag orkar inte läsa :(
    Om det är Coca Cola du har i glaset så snälla drick inte det. Jag har själv varit beroende av denna goda dryck och den är inte alls bra för kroppen. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pepsi Max men det är nästan lika illa. Dock brukar jag inte dricka det dagligdags men idag var det varmt och den lockade så...
      Hoppas du får lite tid att njuta någon bra bok ändå mellan varven, det är ju avkopplande men jag förstår vad du menar. Ibland orkar man helt enkelt inte! Kram

      Radera
    2. Hihi ja ibland kan man ju faktiskt få unna sig lite go'dricka ;D

      Radera

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!