onsdag 16 april 2014

Ombytlig?




Nu gör jag påsk. En stor kopp Chai te och en nyinköpt tidning. Å, vad jag har saknat att bläddra! Det har det senaste året blivit mycket sitta bakom skärmen för min del. I kombination med privatlivet har det inte funnits mycket tid att njuta de små sakerna i livet. Det ska det bli ändring på nu. För jag älskar verkligen att bläddra i mina tidningar, att liksom sjunka in i bilderna och titta långsamt och länge. Först överblicka bilden i sin helhet för att sedan studera detaljerna. Bläddrar alltid igenom tidningen snabbt först för att sedan gå tillbaka och ta reportage och plocksidor i turordning. Annonserna i bak brukar jag titta lite extra på eftersom jag själv gör annonser lite då och då. Ser på dem med mina arbetsglasögon på. Tycker det är intressant att se hur andra gör, lägger på minnet de som är bra och noterar felen med dem som blivit mindre bra.

Det är mycket inredningsidéer som snurrar i mitt huvud just nu. Dagligdags planerar jag uppfräschningen här hemma inför fotografering och försäljning men mestadels går jag och drömmer om det nya. Det är första gången i mitt liv som jag ska flytta in någonstans där jag inte behöver börja med att måla och renovera. Vilken lyx! Att få kliva innanför dörren och börja piffa direkt liksom! Min man är rädd att jag ska göra vårt hem till ett enda inredningsreportage. Här gäller att tänka till. Jag har en fallenhet att inreda för ögat mer än för det dagliga vardagslivet. Ni vet, det som innehåller vällingätande i soffan, posthögar, smutstvätt, ren tvätt och kläder-som-använts-en-gång (var lägger man dem?) Jag är mest rädd för att jag ska vara för ombytlig. Har svårt att bestämma mig för enbart en stil. Jag gillar så mycket.

Min första tidningsprenumeration tecknade jag 1989 och det var Sköna Hem. Med åren har titlarna avlöst varandra och som mest har jag prenumererat på 4 tidningar samtidigt. En last. Men en ofarlig sådan!

Nu vill jag passa på att göra lite reklam för en smart grej. Hos tidningskungen.se kan man ha en löpande prenumeration som heter FLEX. Då får man välja 3 tidningar i månaden för 99 kr. Under perioden så kan man när som helst byta titlar och man kan när som helst säga upp prenumerationen. Riktigt smart! Med 50 titlar att välja bland så finns det något för alla i familjen. Väldigt bra om man dessutom är ombytlig och vill ha mycket inspiration!  
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nåt, jag blir så himla glad då!